Program cezhraničnej spolupráce Program cezhraničnej spolupráce Informace, inovace, vzdělávaní = rozvoj podnikání

Česká firma Nacházel prorazila v Austrálii s produkty pro cyklistiku

1. September 2017

I díky tradici v oboru objevil podnik příležitost na trhu, kterou zatím dosavadní hráči plně nevyužili. Se značkou Bikeworkx expanduje nejenom do většiny zemí Evropské unie, ale také do Asie nebo do Austrálie.

Když v roce 1999 Zdeněk Nacházel založil spolu se svým otcem společnost Nacházel, rozhodně nebyli v oboru žádnými nováčky. „Otec, na jehož činnost jsme navazovali, podnikal v oblasti maziv již od roku 1992 jako živnostník,“ vzpomíná Zdeněk Nacházel.

V začátcích podnikání přitom musela firma překonávat obtíže, které se z dnešního pohledu musí podnikatelům zdát absurdní. „Pamatuji si, jak moc velký problém nám v minulosti způsobily takzvaného Dlouhého ekonomické balíčky, kdy při dovozu veškerého zboží se na určitou dobu skládal depozit. To rozhodně podnikání nepomohlo,“ pokračuje Zdeněk Nacházel.

Exportovat tehdy nebylo jednoduché také z dalších důvodů. „Při vstupu na zahraniční trhy jsme hlavně na západních byli vnímání jako ti ‚z východu‘, což se většinou při otestování našich produktů změnilo,“ vysvětluje Zdeněk Nacházel a doplňuje: „To se ale vůbec netýká asijských trhů, tam je evropské a české zboží spíše bráno za kvalitní.“

Rodinná firma má v současnosti tři základní pilíře činnosti. Zaprvé zajišťuje prodejní servis chemických produktů, zadruhé zastupuje zahraniční společnosti v oblasti olejů, maziv a čistících prostředků na českém trhu, a zatřetí se zaměřuje na oblast maziv a čistících prostředků pro jízdní kola, kde působí pod značku Bikeworkx. Vyrábí také privátní značky pro zákazníky.

Celý článek naleznete ZDE>>>

Zdroj: Businessinfo.cz